[Relacja] ORP Piorun 1:200

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
-+TaRoN+-
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 11 2007, 17:21
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: -+TaRoN+- » śr maja 13 2009, 0:45

kryp pisze:No właśnie. Czy może mi ktoś wyjaśnić co zrobiłem źle, że w niektórych miejscach super glut przebił na drugą stronę. Przypuszczam, że po prostu za duże kropelki dawałem żeby przykleić z drugiej strony szybki, a nie spodziewałem się, że tak farba drukarska się zachowa..

Co do gluta to niestety jego "przesiąkliwość" jest powalająca. Wiem coś na ten temat bo ostatni model chciałem popełnić cały superglutem - tak w ramach eksperymentu. Przy "stykach" jest ok, ale powierzchnie odpadają! Ostatnio wpadło mi w ręce coś o rodzimo brzmiącej nazwie "Bizon" (Castorama) - do powierzchni jest super, tylko trochę smrodzi.
0 x

Awatar użytkownika
kryp
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 13 2008, 10:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kryp » czw lip 09 2009, 12:11

Witam po długiej przerwie :-)

Skończyłem kadłub Pioruna. Moje wnioski:
1. Lakierowanie nie zniwelowało przebarwień :-(
2. Należałoby podklejać szybki od spodu smarując je glutem - nie burty tylko szybki. Po przyklejeniu szybek dopiero wklejać bulaje. Jeśli najpierw wklejałem bulaje to mi później przy kształtowaniu burt notorycznie wypadały.

Generalnie nie jestem zadowolony z efektów. Poniżej zdjęcia kadłuba ze względu na awarię aparatu robione telefonem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać na zdjęciach powstały "krowie żebra" widoczne pod pewnym kątem tylko ale zawsze. Na krawędziach poszycia papier pomarszczył się ze względu na użycie Vicolu do klejenia. Burty spasowane są niedokładnie i mają przebarwienia.

W związku z powyższym oraz, że MM posiada w ofercie wręgi cięte laserowo postanowiłem wyrzucić ten kadłub do kosza i wykonać go całkiem na nowo przy użyciu wręgów wycinanych laserowo. Mam zamiar przekonac się jak duży wpływ ma dokładność wycięcia wregów oraz montażu szkieletu na jakość oklejenia. Wykonam też na nowo bulaje w kolejności opisanej wcześniej. Dodatkowo do oklejania kadłuba użyję tradycyjnego Butaprenu a nie Vicolu.

Wkrótce zdjęcia nowego szkieletu i ocena jakości wręgów.

Pozdrawiam,
0 x
--
Kryp

W stoczni: ORP Piorun z MM

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1010
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piterski » czw lip 09 2009, 14:02

Nie pozostaje nic innego jak życzyć powodzenia i czekać na aktualizacje relacji.
0 x
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.

Awatar użytkownika
ramm
Posty: 510
Rejestracja: śr lut 06 2008, 0:46
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: ramm » czw lip 09 2009, 16:42

Zbudowałeś dwie śruby lewoskrętne. Pamietaj zeby w nowym kadłubie była jedna śruba lewo i prawoskretna.
0 x
☠Rock Honor Ojczyzna☠

Awatar użytkownika
kryp
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 13 2008, 10:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kryp » czw lip 09 2009, 19:11

Dzięki ramm,

Prawdę powiedziawszy nie zwróciłem na to uwagi...
0 x
--
Kryp

W stoczni: ORP Piorun z MM

Awatar użytkownika
kryp
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 13 2008, 10:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kryp » czw lip 16 2009, 11:34

Witam,

Jak pisałem wcześniej zamówiłem z MM wręgi wycinane laserowo do modelu ORP Piorun. Wręgi zostały wyprodukowane przez GPM i są naprawdę dobrej jakości. Nowy szkielet złożony z tych wręg spasował się idealnie i wymagał tylko niewielkiego przeszlifowania krawędzi.
Jak przekonałem się podczas przymiarek burt i poszycia do szkieletu, wykonany idealnie szkielet spowoduje, że wszystkie pozostałe elementy kadłuba będą pasować bez problemów.

Poniżej zdjęcia szkieletu (wykonane telefonem):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od dzisiaj do każdego modelu jeśli będą dostępne, będę kupował wręgi cięte laserowo. Te konkretne wręgi mogę polecić każdemu z czystym sumieniem.
0 x
--
Kryp

W stoczni: ORP Piorun z MM

Awatar użytkownika
kryp
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 13 2008, 10:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kryp » śr lip 29 2009, 14:18

Witam ponownie,

Kadłub mam już oklejony, burty waloryzowane bulajami i stwierdzam, że precyzyjnie wykonany szkielet to klucz do poprawnego wykonania kadłuba.
Na chwilę obcną jestem zadowolony zarówno ze względu na czystość jak i precyzję dopasowania elementów części podwodnej.

Z resztą oceńcie sami:
Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Za niedługo będą zdjęcia nadbubówek...
0 x
--
Kryp

W stoczni: ORP Piorun z MM

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1010
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piterski » śr lip 29 2009, 15:27

No proszę i wyszło bardzo dobrze.
0 x
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.

Awatar użytkownika
kryp
Posty: 46
Rejestracja: śr sie 13 2008, 10:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kryp » pt lip 31 2009, 11:58

Choć jeden pozytywny odzew (dzięki Piterski), a sprawca zamieszania (robienia burt z bulajami - 3 podejścia do burt!) Rutek 63 nie odezwał się :-(

Co do tych burt i bulai to jednak skłaniam się w okrętach wojennych do malowania krawędzi otworów złotą farbką, moim zdaniem jest to bardziej realistyczne w tej skali, choć jeśi chodzi o sam efekt estetyczny, to bulaje z mosiądzu są o wiele fajniejsze :-)
0 x
--
Kryp

W stoczni: ORP Piorun z MM

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1010
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piterski » pt lip 31 2009, 12:15

Co do bulai mam podobne odczucia jak ty, może jeszcze ewentualnie próba stosowania bardzo cienkiego drutu lub rozkuwania jak to pokazał Wujek Andrzej.
0 x
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.

ODPOWIEDZ