[R/G] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Halicz
x 1

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Halicz » pt maja 20 2016, 9:38

Mariusz, czy masz zdjęcia twojej sprężarki od tyłu, czyli od strony mocowania do dymnicy ?
Pozdrawiam serdecznie :-)
0 x

Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 537
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 2

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Precyzyjny » śr cze 01 2016, 13:08

Viking_BB, relacja z budowy tendra oczywiście też będzie, ale jak wiesz, tender to doczepiany wagon na wodę i węgiel, więc pisząc "Do zakończenia budowy modelu parowozu" miałem na myśli część z napędem, kotłem i budką maszynisty. Są też parowozy z wbudowanym tendrem, ale to już inny temat.

Halicz, zdjęcia sprężarki posiadam, ale nie bardzo wiem, o którą stronę Ci chodzi. Sprężarka ściśle przylega do wnęki dymnicy i od tyłu raczej nie da się zrobić fotki, bo dymnica zasłania wszystko. Czy masz na myśli dół sprężarki, żeby było widać mocowanie ?

Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale mam remont w domu i komputer był odłączony przez 2 tygodnie.
0 x
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek

Halicz
x 1

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Halicz » czw cze 02 2016, 7:36

Chodziło mi o mocowanie do dymnicy , ale już mam to rozgryzione :-) dzięki :-)
Sprężarka w Pm36 była mocowana do specjalnego rusztowania na przedniej belce zderzakowej i jest ona umieszczona w poprzek(bokiem do ostoi).
Tam miałem problem, ale już wiem jak to wygląda :-)
Pozdrawiam serdecznie :-)
0 x

Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 537
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 2

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Precyzyjny » śr wrz 07 2016, 11:34

Witam po małej przerwie remontowo-wakacyjno-grzybowej. Mam do zaprezentowania kilka zdjęć, niektóre porobiłem już dawno, inne wczoraj. Wszystkie przedstawiają tył parowozu, tutaj przybyły drzwiczki i pomost łączący parowóz z tendrem oraz układ smarowania płyt zderzakowych sprzęgu łączącego parowóz z tendrem. Dla niewtajemniczonych tłumaczę, że tender to taki wagon z wodą i węglem, który był doczepiony do parowozu, na fotkach tego tendra nie ma - jest w budowie.

Kilka zdjęć jest w podobnych ujęciach, ale robione w różnym oświetleniu i różnie na nich wyglądają "smaczki kolorystyczne", czyli zabrudzenia robione pigmentami.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

W następnym odcinku lampy czołowe parowozu, a później galeria końcowa.

Halicz, czyżbyś projektował "Piękną Helenę" ?
0 x
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek

Halicz
x 1

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Halicz » śr wrz 07 2016, 15:38

Piękna jest już dawno zaprojektowana ale w wersji z otuliną , twój model Pu29 to bajka !!, chciał bym mieć tyle czasu i cierpliwości co ty :-)
Pozdrawiam :-)
0 x

ManiekB
Posty: 51
Rejestracja: pn wrz 05 2005, 23:49
Lokalizacja: Łask/Łódź
x 1

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: ManiekB » śr wrz 07 2016, 21:58

Pisałeś, że w moim Ty2 są fajne ślady eksploatacji - ale u ciebie wygląda genialnie. Ciężko uwierzyć że to karton. Piękny parowóz, jak i model.
Pozrawiam
0 x
Warsztat i Galeria Ty2 Trumpeter 1:35

Awatar użytkownika
Viking_BB
Posty: 316
Rejestracja: pt maja 08 2015, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
x 7

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Viking_BB » czw wrz 08 2016, 8:16

Zderzaki między tendrem a maszyną były smarowane ze smarotłoczni? (czy raczej ręcznie, a "rułki" to tylko po to są, żeby łap między 100 ton żelastwa nie wpychać)
0 x
Pozdrowienia z Beskidów
----------------------
Dumny właściciel portalu: Kartonowa Kolej
Dumny członek grupy: Bielska Strefa Modelarska

Awatar użytkownika
draccus
Posty: 442
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 2

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: draccus » czw wrz 08 2016, 9:12

Viking zderzaki tendra i ślizgi tychże zderzaków między parowozem były smarowane z dwóch rożnych małych smarowniczek na tendrze.
To co jest na parowozie to płyty zderzakowe one również miały swój układ smarny z niezależnych smarowniczek nie ze smarotłoczni.
Smarotłocznia zawierała dwa rodzaje smaru maszynowy do smarowania maźnic poszczególnych osi oraz cylindrowy do smarowania prowadnic krzyżulca, suwaków oraz dławic czyli elementów silnika.
Precyzyjny jak zwykle świetna robota. Mam tylko taką małą uwagę nie wiem czy akurat w tym parowozie ale we wszystkich z dokumentacji pod płytami zderzakowymi na ścianie skrzyni sprzęgowej była taka blacha która zbierała smar ściekający z tych płyt.
0 x
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic |Ghs|SSyms

Awatar użytkownika
Viking_BB
Posty: 316
Rejestracja: pt maja 08 2015, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
x 7

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Viking_BB » czw wrz 08 2016, 9:41

Draccusie – dzięki wielkie :)
0 x
Pozdrowienia z Beskidów
----------------------
Dumny właściciel portalu: Kartonowa Kolej
Dumny członek grupy: Bielska Strefa Modelarska

Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 537
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 2

Re: [R] Precyzyjny Pu29-największy polski parowóz-metr szczęścia

Post autor: Precyzyjny » sob wrz 10 2016, 15:38

Draccus, nie wiem jak jest w dokumentacji Pu29, bo takiej nie posiadam, ale w prawdziwym parowozie Pu29, w stanie w jakim jest obecnie nie ma nic takiego.

W uzupełnienie opisu smarowania dodam, że do zbiorniczka smarownicy, zamocowanej pod uchylnym pomostem, od której wychodzą rozwidlające się 2 przewody, był nalewany olej, który pod wpływem grawitacji ściekał sobie przewodami i kapał w miejsce, które miało być smarowane.
0 x
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek

ODPOWIEDZ