Albatros DVa Josef Mai 1:33
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Mateusz Skałecki
- Posty: 549
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 135
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
To taka bardzo gęsta pianka do rzeźbienia sprzedawana pod nazwą handlową "Sculpture Block".
https://www.artequipment.pl/k537,dluta- ... ienia.html
https://www.artequipment.pl/k537,dluta- ... ienia.html
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
- Lukson 1982
- Posty: 131
- Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
- Lokalizacja: Szamotuły
- x 19
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Zapowiada się świetny model! Będę obserwować.
- Mateusz Skałecki
- Posty: 549
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 135
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Wypełznie zrobione, między żebrami lekko zeszlifowane. Od spodu w miejscach żeber przyklejone druciki.


Skrzydła zostały wydrukowane na bardzo cienkim papierze o gramaturze 80g/m2 czyli takim do ksero. Klej bcg nakładany na szkielet a potem oklejanie. Pierw spód potem wierzch. Podzieliłem sobie też poszycie górne i dolne na 3 części aby sobie ułatwić oklejanie.







Kupiłem sobie też papierowe wypalone laserem karabiny LMG Spandau z Kartonowej Kolekcji. Fajny produkt tylko nie wiem czemu są wypalone na papierze o gramaturze 200 g/m2 czyli dosyć grubym. Bez problemu sobie to oczywiście pocienię.




Skrzydła zostały wydrukowane na bardzo cienkim papierze o gramaturze 80g/m2 czyli takim do ksero. Klej bcg nakładany na szkielet a potem oklejanie. Pierw spód potem wierzch. Podzieliłem sobie też poszycie górne i dolne na 3 części aby sobie ułatwić oklejanie.







Kupiłem sobie też papierowe wypalone laserem karabiny LMG Spandau z Kartonowej Kolekcji. Fajny produkt tylko nie wiem czemu są wypalone na papierze o gramaturze 200 g/m2 czyli dosyć grubym. Bez problemu sobie to oczywiście pocienię.


"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2312
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 216
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
A czy trzeba to koniecznie pocieniać? No bo dlaczego zrobiono to (fabryka) na takim kartonie?
A w ogóle to model super wygląda!
A w ogóle to model super wygląda!
- Mateusz Skałecki
- Posty: 549
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 135
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Pocienić trzeba oczywiście tylko te ażurowe blachy. W tej skali powinny mieć około 0,07mm a mają 0,2mm. A czemu tak zrobiono, pewnie mieli taki karton, a może cienki papier by się przepalał?
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Tak, obstawiam względy "technologiczne".
Pięknie zrobiłeś te skrzydła, tak na marginesie


pzdr Grzegorz
ZŁO SQUAD
ZŁO SQUAD
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Skrzydełka pierwsza klasa. Żebra, faktura materiału.
Ta faktura to efekt wydruku zeskanowanych części, czy sam robiłeś to w jakimś programie graficznym?
Ta faktura to efekt wydruku zeskanowanych części, czy sam robiłeś to w jakimś programie graficznym?
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Przyłączam się do pytania Mariusza. Wykonanie odjazdowe, pomysły na wykonanie inspirujące ale ta faktura materiału dodatkowo zaskakuje.
- Mateusz Skałecki
- Posty: 549
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 135
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Faktura płótna była już w grafice autora. Dlatego kuliłem ten model bo grafika wymiata.

Ja tylko podniosłem ostrość i lekko rozjaśniłem oraz zmniejszyłem temperaturę do wydruku z 6500K do 5900K aby były bardziej żywe.

Z takich innych spraw autor zaprojektował w tym konkretnym modelu chłodnicę Mercedesa czyli taką:


Ona trochę z tyłu wystawała ponad skrzydło.
Natomiast rekonstruktorzy tego konkretnego samolotu zrobili go z chodnicą firmy Teves & Braun późnego typu czyli taką:



Generalnie te chłodnice były stosowane zamiennie i nie ma zdjęcia tego oryginalnego konkretnego egzemplarza które by potwierdzało model chłodnicy. Jak widać na zdjęciach z Jasta 5 (na fotografii są akurat albatrosy w wersji DV) chłodnice były różne, na pierwszych od dołu samolotach chłodnice Mercedesa na trzecim samolocie z tym smokiem jest już chłodnica Teves & Braun.


Ja zrobię chłodnicę Teves & Braun bo mi się bardziej podoba.
Pomysł jak wykonać takie przetłoczenia szwów na paskach tkaniny co widać na zbliżeniu.

Pomysł podpatrzony u kolegi Olka Drona. Tylko on przyklejał drucik a ja zrobię jeszcze tkaninę na tym szwie.
Wyciągnięty cienki pręcik z tworzywa PLA przepuszczony przez 2 zębatki (zębatki o module 0,5)
Pręcik lekko naciągnięty i przyklejony na klej kontaktowy. PLA dobrze się klei na ten klej.


Na to pasek kalkomanii. (oczywiście płyny pod i na kalki MICRO SET i MICRO SOL)

Niestety moduł zębatek 0,5 jest trochę za duży i muszę zamówić takie o module 0,2 (mniejsze zęby)
z AliExpress. Kupiłem sobie czystą białą kalkomanię z Techmodu i sobie te paski wydrukuje.

Ja tylko podniosłem ostrość i lekko rozjaśniłem oraz zmniejszyłem temperaturę do wydruku z 6500K do 5900K aby były bardziej żywe.

Z takich innych spraw autor zaprojektował w tym konkretnym modelu chłodnicę Mercedesa czyli taką:


Ona trochę z tyłu wystawała ponad skrzydło.
Natomiast rekonstruktorzy tego konkretnego samolotu zrobili go z chodnicą firmy Teves & Braun późnego typu czyli taką:



Generalnie te chłodnice były stosowane zamiennie i nie ma zdjęcia tego oryginalnego konkretnego egzemplarza które by potwierdzało model chłodnicy. Jak widać na zdjęciach z Jasta 5 (na fotografii są akurat albatrosy w wersji DV) chłodnice były różne, na pierwszych od dołu samolotach chłodnice Mercedesa na trzecim samolocie z tym smokiem jest już chłodnica Teves & Braun.


Ja zrobię chłodnicę Teves & Braun bo mi się bardziej podoba.
Pomysł jak wykonać takie przetłoczenia szwów na paskach tkaniny co widać na zbliżeniu.

Pomysł podpatrzony u kolegi Olka Drona. Tylko on przyklejał drucik a ja zrobię jeszcze tkaninę na tym szwie.
Wyciągnięty cienki pręcik z tworzywa PLA przepuszczony przez 2 zębatki (zębatki o module 0,5)
Pręcik lekko naciągnięty i przyklejony na klej kontaktowy. PLA dobrze się klei na ten klej.


Na to pasek kalkomanii. (oczywiście płyny pod i na kalki MICRO SET i MICRO SOL)

Niestety moduł zębatek 0,5 jest trochę za duży i muszę zamówić takie o module 0,2 (mniejsze zęby)
z AliExpress. Kupiłem sobie czystą białą kalkomanię z Techmodu i sobie te paski wydrukuje.
"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
- Mateusz Skałecki
- Posty: 549
- Rejestracja: sob sty 17 2015, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- x 135
Re: Albatros DVa Josef Mai 1:33
Czas mija a robota jakby stała. Dorobiłem dolne skrzydła.


Przyszły też mosiężne zębatki o module 0.2. Porównanie z poprzednimi

Można robić szwy z wyciągniętego czarnego pręcika z tworzywa. Grubość około 0,06mm.


Przyklejone na klej kontaktowy do skrzydeł i na to pasek z wybrukowanej niebieskiej kalkomanii


Eksperymentuje też z linkami na naciągi. Zrobię je ze skręconego pręcika molibdenowego o grubości 0,05mm. Po skręceniu średnica takiego naciągu wynosi0,12mm. Co ważne można na końcu zrobić oczko.

Wypełniłem też wnętrze kabiny i dokleiłem tylne segmenty kadłuba.










Pasy pilota zrobiłem ze sklejonych na wikol 3 pasków białej bibułki. Całość skręcona w imadełku a po bokach stalowa siatka aby wytłoczyć fakturę. Całość potraktowana lekkim jasnobrązowym washem.




Na koniec pozostało takie skórzane obicie wokół kabiny. Dość trudny do wykonania element. Zrobiłem sobie taki szablon z polistyrenu i drutu cynowego. Na to poszły 4 warstwy brązowej bibułki sklejonej na BCG. Po włożeniu do acetonu (aceton nie rozpuszcza BCG i co mnie zdziwiło także barwnika bibułki) pozostał gotowy kołnierz. Trzeba oczywiście trochę przeszlifować, ale generalnie pasuje dobrze do kadłuba







Przyszły też mosiężne zębatki o module 0.2. Porównanie z poprzednimi

Można robić szwy z wyciągniętego czarnego pręcika z tworzywa. Grubość około 0,06mm.


Przyklejone na klej kontaktowy do skrzydeł i na to pasek z wybrukowanej niebieskiej kalkomanii



Eksperymentuje też z linkami na naciągi. Zrobię je ze skręconego pręcika molibdenowego o grubości 0,05mm. Po skręceniu średnica takiego naciągu wynosi0,12mm. Co ważne można na końcu zrobić oczko.

Wypełniłem też wnętrze kabiny i dokleiłem tylne segmenty kadłuba.










Pasy pilota zrobiłem ze sklejonych na wikol 3 pasków białej bibułki. Całość skręcona w imadełku a po bokach stalowa siatka aby wytłoczyć fakturę. Całość potraktowana lekkim jasnobrązowym washem.




Na koniec pozostało takie skórzane obicie wokół kabiny. Dość trudny do wykonania element. Zrobiłem sobie taki szablon z polistyrenu i drutu cynowego. Na to poszły 4 warstwy brązowej bibułki sklejonej na BCG. Po włożeniu do acetonu (aceton nie rozpuszcza BCG i co mnie zdziwiło także barwnika bibułki) pozostał gotowy kołnierz. Trzeba oczywiście trochę przeszlifować, ale generalnie pasuje dobrze do kadłuba





"Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci"
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa
Ukończone FW-190 A7 FM-2 Na warsztacie FW-190 D9 Albatros DVa