[Koniec] ORP GROŹNY (351) 1:50 R/C

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

Odpowiedz
Awatar użytkownika
BALROG
Posty: 650
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

Post autor: BALROG » wt lut 07 2012, 16:27

plewus pisze: (proj. 902) i 912 dzieliły najprawdopodobniej wspólny kadłub - wzorowany na niemieckich ścigaczach z okresu II wojny światowej.
proj.902 miał identyczny kadłub co Raumbooty Niemieckie, na bazie których został zbudowany
Proj. 912 już kadłub miał delikatnie przemodelowany i krótszy
0 x
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100

Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 804
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Post autor: Piotr80 » wt lut 07 2012, 17:00

Panowie - projekt 912M to zamówiona przez MW wersja OPa dla WOP czyli 912, w źródłach OS jest wiele informacji na ten temat. Zresztą odsyłam tez do ciekawej lektury PMW 1995 pana Ciślaka. W Kołobrzegu stoi OPa dla WOP/SG RP czyli projekt 912. Co do mojego modelu to powiem tak - na 100% jestem pewien, że buduję projekt 912M ;)
0 x
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C
ORP Groźny (351) 1:50 R/C

Marmik
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 07 2012, 15:05

Post autor: Marmik » wt lut 07 2012, 17:44

Witam,
Jestem zagorzałym kibicem budowy modelu, któremu w końcu udało się zarejestrować na forum (daltonista jakiś ze mnie czy co?) ;-) . Wprawdzie nie jestem wystarczająco kompetentny by dawać rady Autorowi modelu (w życiu nie robiłem nic R/C), ale pewnie zdarzy mi się wyjaśnić wątpliwości jak te poniżej.
plewus pisze:a mnie się wydaje, że opisane jest prawidłowo :) 912M to ta z przedłużoną nadbudówką - 351 to zwykła 912.. 912M stoi jako okręt muzeum w Kołobrzegu :)
Jak wspomnieli przemówcy, jest dokładnie na odwrót tzn. w Kołobrzegu stoi 912.
plewus pisze:Co do MM1/77 jedno (okręt) do drugiego (MM) nie ma nic wspólnego - jest to wyrób jedynie modelo912podobny ;)
Zgadza się. Na dobrą sprawę nawet nie jestem do końca pewien jaka to skala (chyba gdzieś pomiędzy 1:100, 1:150). W zasadzie nic się tam nie zgadza prócz bardzo ogólnego zarysu sylwetki. Polecam tylko absolutnym fascynatom MM.
BALROG pisze:
plewus pisze: (proj. 902) i 912 dzieliły najprawdopodobniej wspólny kadłub - wzorowany na niemieckich ścigaczach z okresu II wojny światowej.
proj.902 miał identyczny kadłub co Raumbooty Niemieckie, na bazie których został zbudowany
Proj. 912 już kadłub miał delikatnie przemodelowany i krótszy
Jest raczej na odwrót tzn. 912 miały kadłub i większy (ok. 50 ton wyporności więcej) i dłuższy (chyba około 3 m).

Pozdrawiam,
Marmik
0 x

Awatar użytkownika
BALROG
Posty: 650
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

Post autor: BALROG » wt lut 07 2012, 18:13

Marmik pisze:
BALROG pisze:
plewus pisze: (proj. 902) i 912 dzieliły najprawdopodobniej wspólny kadłub - wzorowany na niemieckich ścigaczach z okresu II wojny światowej.
proj.902 miał identyczny kadłub co Raumbooty Niemieckie, na bazie których został zbudowany
Proj. 912 już kadłub miał delikatnie przemodelowany i krótszy
Jest raczej na odwrót tzn. 912 miały kadłub i większy (ok. 50 ton wyporności więcej) i dłuższy (chyba około 3 m).

Pozdrawiam,
Marmik
tak masz racje na odwrót Mea Culpa :roll:
0 x
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100

Awatar użytkownika
SeventhSon
Posty: 67
Rejestracja: ndz wrz 12 2004, 1:36
Lokalizacja: Warszawa/ Chełm

Post autor: SeventhSon » wt lut 07 2012, 19:40

:D Wszystko wyjaśnione, czekamy na postępy!
:D
0 x
Każdego dnia znajduję coś, co budzi moje ździwienie i zaciekawienie

Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 804
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Post autor: Piotr80 » śr lut 08 2012, 6:46

Witamy na forum Marmik!
Mimo, że budowa nie idzie w takim tempie jak zakładalem (idzie w wolniejszym) to cieszę się niezmiernie, że w końcu do nas zawitałeś :D Nie wyobrażam sobie lepszego sędziego od Ciebie jeżeli chodzi o odwzorowanie oryginału ;)
Pozdrawiam
Piotr
0 x
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C
ORP Groźny (351) 1:50 R/C

ArturN
Posty: 123
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

Post autor: ArturN » czw lut 09 2012, 9:41

To wy się dalej spierajcie nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi :) A ja wrzucę kij w mrowisko i zapytam autora modelu :) czy przewiduje podniesione pokrywy armat AK-230 jeśli brak materiałów zdjęciowych to mogę udostępnić swoje skromne zbiory, Jakby się autorowi do Gdyni nie chciało podjechać :).
Kibic z Opola
Artur N
0 x

Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 804
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Post autor: Piotr80 » czw lut 09 2012, 21:56

Hej Arturze! Myślę, że pokazywanie takich detali armaty AK-230 i automatów NN-30 jak poniżej

Obrazek

w modelu R/C, który ma stawiać czoło siłom natury, czyli wiatru, deszczu i fal zbiornika retencyjnego tudzież innego jeziorka jest niepotrzebną komplikacją i w tym wypadku to absolutnie bezcelowe. Wg mnie budując przyzwoity model R/C trzeba wypośrodkować gdzieś między dokładnością modelu redukcyjnego a zdalnie sterowanego, tak by można było ten model sensownie eksploatować (obsługa) bez powodowania uszkodzeń pracochłonnych detali. Myślę, że poziom detalizacji jaki zastosowałem w Piorunie jest wystarczający i nie ma co przeginać w drugą stronę ;)

PS Arturze pozdro od Rudej ;)
0 x
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C
ORP Groźny (351) 1:50 R/C

ArturN
Posty: 123
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

Post autor: ArturN » pt lut 10 2012, 12:37

No patrz a już myślałem że dasz się namówić - ale przyznaję wyzwanie byłoby wielkie :). Bez tego będziesz miał sporo dłubania. Ale ciągle liczę na poziom wyższy niż w Piorunie w końcu każdy model powinien być coraz lepszy - chociaż ideału nikt z nas nie osiągnie bo życie jest po prostu za krótkie.
0 x

Marmik
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 07 2012, 15:05

Post autor: Marmik » sob lut 11 2012, 13:01

Myślę, że sama liczba detali jakie trzeba wykonać w porównaniu do modelu Pioruna jest "wzniesieniem się na wyższy poziom". Zmodernizowany Piorun to sporo prostych powierzchni i niemal wszystko zamknięte w środku. DS to kabriolet i wszystko jest tu na zewnątrz. Podejrzewam, że dla odwzorowania samego tylko pomostu bojowego potrzeba będzie wykonać dwa razy więcej detali, niż na całym Piorunie. A co dopiero reszta pokładu sygnałowego i pokład główny.
Wielki szacunek dla Piotra, że podjął się takiego wyzwania.

Osobiście najbardziej zdziwiło mnie to zdjęcie:
Piotr80 pisze:Obrazek
Nie sądziłem, że różnica wielkości pomiędzy Piorunem, a Groźnym jest aż taka duża.
0 x

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość