ORP Warszawa proj 61MP 1:75 RC

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

Odpowiedz
mr.jaro
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover

Post autor: mr.jaro » pn maja 13 2013, 13:03

Dzieki, Piotrze. Poniewaz w odleglej juz mlodosci, jako najprostsza metode uzyskania wysokiej wytrzymalosci kadluba wpajano mi klejenie listewek poszycia na wregi, nie za bardzo przemawia do mnie prezentowana w Blogu metoda wypelniania poszyciem przestrzeni miedzy wregami. Ale mniejsza o to. Nie ma sensu zasmiecac tego watku, wiec bede dalej w milczeniu obserwowal poczynania Rumcajsa.
0 x
Pozdrawiam
Jarek M

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 03 2013, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rumcajs » pt wrz 27 2013, 19:38

Witam wszystkich zainteresowanych moim wątkiem.
Spieszę donieść, że prace przy „Warszawie” powoli ruszają po wakacyjnej przerwie.
Goły, parę miesięcy temu, szkielet powoli zaczyna pokrywać się poszyciem.
W tym momencie jest już widoczne całe poszycie denne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pojawiły się też wsporniki wałów.
Obrazek
Rufa nabiera powoli charakterystycznego profilu.
Obrazek
Dla dociekliwych dzisiaj ciekawostka:
Obrazek
W taki sposób są łączone listewki poszycia.
W tym momencie położyłem już 28mb listewek! Nie widać, prawda?
0 x

Awatar użytkownika
BALROG
Posty: 650
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

Post autor: BALROG » pt wrz 27 2013, 20:06

wspaniale to wygląda
0 x
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 03 2013, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rumcajs » sob gru 28 2013, 20:10

Ponieważ wziąłem się ostatnio za liczenie i wyliczyłem, że dłubię przy Warszawie już rok, nadeszła pora na świętowanie rocznicy..
W związku z tym załączam poniżej kilka fotek kadłuba. Nagi do niedawna szkielet zniknął pod poszyciem burt i zaczyna się pojawiać piękny kształt kadłuba Kashina. Zresztą sami oceńcie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dla zainteresowanych podaję kilka szczegółów. Poszycie wykonałem z 80 listewek polistyrenu o grubości 3mm i szerokości 10mm. Jedynie w okolicach obła burtowego musiałem zredukować szerokość listewek do 6mm. Listewki są klejone do szkieletu i nawzajem do siebie za pomocą kleju ACRIFIX116.
Jako ciekawostka – oryginał został zbudowany metodą spawania sekcji stalowych z blach ze stali 10HSND o grubości 6-8mm! I podzielony grodziami na 15 przedziałów wodoszczelnych.
Dla dociekliwych tym razem dość zgrabny sposób na docinanie kształtów listewek.
Obrazek

Teraz spora porcja szlifowania a następnie odrobinę szpachli. Mam nadzieję że efekt końcowy będę mógł pokazać wkrótce :)

Życząc wszelkiej pomyślności i wspaniałych modeli w nadchodzącym 2014 roku liczę na Wasze dalsze zainteresowanie i pomoc.
0 x

Awatar użytkownika
strk
Posty: 1103
Rejestracja: śr sie 31 2005, 20:26
Lokalizacja: Gdańsk
x 2

Post autor: strk » sob gru 28 2013, 22:17

Na młot Thora! Ileż to jeszcze pracy potrzeba...
0 x

Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 802
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Post autor: Piotr80 » sob gru 28 2013, 23:02

:O Rumcajs! Styki mi się palą jak sobie pomyślę ile tam kilogramów szpachla pójdzie i roboczogodzin pracy na doszlifowanie tego wszystkiego... Taki polistyrenowy Jamato ;) Kadłub olistewkowany znakomicie, teraz najbrudniejsza część pracy :paker: ale sądząc po dotejczasowym podejściu do tematu to swobodnie to dźwigniesz ;)
0 x
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C
ORP Groźny (351) 1:50 R/C

cugi
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 12 2013, 22:03

Post autor: cugi » ndz gru 29 2013, 13:34

Może to zabrzmi głupio ale czy nie lepiej byłoby przykleić najpierw poszycie do wręg klejem CA tak tylko aby "złapało", a później pozalewać porządnie klejem wolnoschnącym spoiny oraz przestrzenie miedzy listewkami? Pytam bo niedługo czeka mnie podobna robota w modelu podobnej wielkości i technice (AGS 1:100 HIPS/spienione PCW) a chciałbym się z nią uporać jak najszybciej, ale też nie chciałbym aby mi się na środku jeziora rozkleiła łajba
0 x

Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 802
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 6

Post autor: Piotr80 » ndz gru 29 2013, 18:17

ale też nie chciałbym aby mi się na środku jeziora rozkleiła łajba
Bez paniki. Musiałbyś chyba pływać kadłubem na samych listewkach, w temp. wody co najmniej +25 stopni Celsjusza i przez dobre kilka godzin, jak nie dni, żeby coś tam się z CA rozkleiło ;) Nie zapominaj, że "po drodze" do deseczek jest szpachel, podkład, farby i lakier :) Ogólnie słabo mi ilekroć słyszę jak to CA jest rozklejalny przez wodę i BE do modeli ERCE. Model puszczałem na wodę kilka razy w roku (do 10 razy) od 3 lat i dotąd nie zauważyłem żadnych "rozklejeń" typu CA+WODA=problem. Gwarantuje Ci, że jak już zbudujesz swój kadłub z CA to więcej będziesz miał problemów z elektroniką czy innymi pierdołami niż z reakcją CA+Woda. Może i CA nie jest najlepszy na dłuższą metę dla modeli pływających na konkursach czy ślizgów ale uważam, że dla modeli R/C z okazyjnym pływankiem (tak jak moje) swobodnie tak.
Pozdr
0 x
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C
ORP Groźny (351) 1:50 R/C

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 03 2013, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rumcajs » śr sty 01 2014, 16:48

Trochę się spraw nazbierało, ale po kolei.
Co do szpachlowania to wbrew pozorom nie powinno być go aż tak dużo. Idąc za radą Grzegorza (molto grazzie Grzegorz ;-) ) zmordowałem poszycie o grubości 3mm co daje mi teraz dużą swobodę jego szlifowania bez obawy wyszlifowania dziury.
Obrazek

Do zgrubnego szlifowania wykorzystuję takie petenciki (Klingspor QF), a następnie drobnoziarnisty papier na klocku.
Obrazek

Po pierwszych próbach wygląda na to, że konieczne będą jedynie niewielkie uzupełnienia szpachlą wykańczającą.
Korzystam z gotowej szpachli HUMBROLA.
Obrazek

I tutaj przechodzę płynnie do propozycji Cugi: myślę, że wszystko zależy od tego jaki model wybierzesz i jaką technikę przyjmiesz, czyli od Ciebie. Jeżeli kadłub jest stosunkowo niewielki i zamierzasz użyć cienkiego poszycia pokrywanego szpachlą (najlepiej taką z dodatkiem włókien szklanych) to znakomite rezultaty osiągane przez Piotra same sugerują stosowaną przez niego metodę.
Ja pokusiłem się o eksperyment z grubym poszyciem bez ochronnej warstwy szpachli, a obawiając się pracującego poszycia wybrałem klej działający w nieco inny sposób, tzn. nadtapiający stykające się warstwy polistyrenu i dający przez to nieco bardziej elastyczną spoinę jak CA. Jednocześnie przyznaję się że wykorzystałem CA w kilku miejscach w charakterze „gwoździa” gdy nie mogłem założyć zacisku.
Co do Twojej propozycji to myślę, że jest warta wypróbowania, pamiętaj jednak o odpowiednim dobraniu kleju, ani CA ani ACRIFIX się do czegoś takiego nie nadają. Są to kleje kontaktowe i wymagają bezpośredniego styku oraz docisku klejonych krawędzi. Myślę że lepszy do tego będzie klej epoksydowy działający doskonale jako wypełniacz.

Tak więc nie obawiaj się eksperymentować, w końcu na tym polega modelarstwo. Nie zapomnij tylko podzielić się z nami na forum, swoimi doświadczeniami.
0 x

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 03 2013, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rumcajs » ndz mar 23 2014, 9:56

Aby przypomnieć o swoim i niniejszego wątku istnieniu, poniżej kilka nowych fotek z posuwających się do przodu prac przy Wawie.
Przez ostanie miesiące przybyły szczegóły podwodnej części kadłuba:
- wały
Obrazek
Obrazek
- pawęż
Obrazek
- opływka sonaru MGK-335 PLATINA
Obrazek
- stępki przechyłowe oraz opływki stabilizatorów
Obrazek
A całość po wstępnym malowaniu podkładem prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
0 x

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości