Model czołgu 1:10 - napęd i elektronika

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

McGary
Posty: 8
Rejestracja: wt gru 27 2011, 16:46
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Model czołgu 1:10 - napęd i elektronika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: McGary »

Witam.

Modelarstwem kartonowym zajmuję się już ładnych parę lat, ale przychodzi taki czas, gdy model statyczny nie wystarcza i człowiek szuka ambitniejszego wyzwania. Postanowiłem zbudować model Tygrysa II w skali 1:10, a że z elektryczną stroną nie mam za bardzo doświadczenia proszę o pomoc.
1. Silniki i przeniesienie napędu. Co do silników to problemu by nie było, bo są dostępne w różnych wersjach, problem jest z przekładniami, ponieważ tu robi się problem natury finansowej. Gotowe zestawy przekładni nie są tanie i zastanawiam się, czy byłoby możliwe zaadaptowanie mechanizmu z wkrętarki akumulatorowej, tj. silnik i przekładnia, oczywiście w dwóch kompletach na każdą stronę. Na allegro można znaleźć nowe komplety nawet w kwocie do 100 zł.
2. Jaką elektronikę można by pod to podpiąć. Z tym nigdy nie miałem do czynienia.
3. Gąsienice - wiem, że najlepsze byłyby z aluminium, znalu lub stopu drukarskiego, ale pierwsze drogie w wykonaniu, a do drugiego i trzeciego chwilowo nie mam dostępu. Na razie pozostaje odlew żywiczny i rodzi się pytanie czy w ogóle wytrzymałyby ruszenie pojazdu z miejsca, a jak tak to jak długo można by na nich jeździć.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Krzysztof
Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »