Algorytm rozwijania toroidu i stożka ściętego- opis*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
Syzyf
Posty: 735
Rejestracja: wt lis 30 2004, 10:46
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Syzyf »

Witam w niedzielny poranek. Ludzkość sobie jeszcze smacznie śpi a ja rozwijam stożek :lol:

Stożek
Na stożek można popatrzeć, jak na graniastosłup który ma baaaardzo wiele ścian bocznych. Ponieważ w nowej wersji programu Siatki są bardzo fajne rysunki brył, które można sobie obejrzeć w 3D, postanowiłem z nich skorzystać. Mam nadzieję, że KubaZ mnie nie zbeszta :razz:

Obrazek Obrazek Obrazek

Przyjęcie 1/5 długości piksela ma na celu jedynie to, aby w obwodzie nie powstała dziura. Program będzie więc czasami kilkukrotnie "dziobał" w ten sam punkt i go zaczerniał. Na szczęście piksele zaczerniane kilkukrotnie nie "rozlewają" się na boki niczym atrament z pióra, więc można to robić bezkarnie. Oczywiście wydłuża to czas rysowania, ale przy dzisiejszej szybkości komputerów...
Obrazek
Moje modele: archiwum
ODPOWIEDZ