To hasło powinno was wyrwać z kapci
tak na rozbudzenie
to jest Mk.IXa!!!! juz wcześniej natknolem sie na to zdjecie, ta maszyna lata co roku na Day of Battle of Britain
A co do Mk. I/II a nawet V, nieprawidłowości jest troszję więcej
1.wiatrochron jak od Mk.VIII-IX i późniejsze
2.kołpak śmigła jak Mk.V i w górę
3.Filtr powietrza do gaźnika jak od Mk.VIII i wyżej
4.Pojedyńcze kolektory spalin
5.Lusterko wsteczne typu Mk.VIII-IX
i moje ulubione kombo skrzydła typ A + głęgoka chłodnica oleju pod lewym skrzydłem
Produkt przerabiania płtowców Mk.Va na IXa już na taśmach produkcyjnych min. dodano pogłębioną chlodnicę oleju oraz wzmocnienie łoża i okapowania silnika co nawet widać na zdjęciu poza tym zmieniono kolektory spalin tak charakterystyczne dla serii I-V jak i trójłopatowe śmigło które pozostało
info z mojej przywatnej bibliteczki:
"Mk.IX: "tymczasowa wersja"* z silnikiem R-R Merlin 61, 63 lub 70 powstała na skutek doraznego przerobienia Mk.V produkowana dłużej niż poprzednik.
Wyprodukowano 5665egz. w wariantach Mk. IXa, b, c, d i e oraz w wersjach LF, F, HF "
*Angole szykowali się do wprzowadzenia do produkcji Mk.VIII, ale płatowiec posiadał za dużo niedociągnięć i prace wciąż się przedłużały tymczasem zaskoczeni pojawieniem się FW-190 nak Kanałem postanowili połączyc płatowiec Mk.V z silnikiem od Mk.VIII w efekcie powstała "wersja tymczasowa", która miała walczyć póki nie wejdzie do uzbrojenia Mk.VIII jednak "dziewiątka" okazała się na tyle dobra, że doczekała się następców a Mk.VIII borykająć się z licznymi problemami wszedła do akcji na Dalekim Wschodzie, a dokładniej w Birmie i przedewszystkim był tam użytkowany przez RAAF
Zatem jak wszystko wskazuje mamy tu do czynienia z wersją Mk IXa, powiem więcej osobiście obstawiałbym nawet LF IXa - wlot powietrza do gaźnika
Powiem od razu coby nie było niedomówień: do wersji MkV to skrzydła decydowały o tym jaka jest wersja maszyny czyli obcięte końcówki to LF itp.
natomiast od Mk.VIII (VI i VII są to rozpoznawcze PR wysokościowe VI z Griffonem)
o wersji decydował silnik zatem nawet jak Spit miał skrzydła typu F a silnik na niski pułap to był LF i na odwrót tak było z wersjami LF i F oraz F i HF w żadnym wypadku nie mogło być tak z HF i LF za mała rozpietość płata nawet po zamontowaniu silnika wysokościowego ograniczała mozliwości maszyny powyżej 10000m za mała powierzchnia nośna efekt w rozrzedzonym powietrzu niestety z fizyką nie wygramy nawet dodatkową mocą
Pisałem z głowy więc mogę się mylić choć wydaje mi się że jest ok
Czym sie różni rosyjski żołnierz od Amorka???...
Zupełnie niczym... Jest tak samo goły,bosy ale uzbrojony po zęby...
a strzelając do Ciebie mówi, że to z miłości