Zrobiło się mnie żal relacji z budowy wagonów - tak i ja zaczynam. Wybór padł na tytułowego "Durchgangswagena" bo będzie pasował do Od2. Krótko o historii: oryginał wyprodukowano w roku 1921 w Waggon und Maschienenbau Goerlitz jako typ Cid 21. Ten konkretny wagon nosił na DRG oznaczenia Ci 81302. Po II wojnie trafił na PKP.
Na modelu w wycinance będą oryginalne oznaczenia, jakie na PKP nosił w latach 50-tych.
Budowa wagonu: w skrócie to platforma, na której zabudowano drewniane nadwozie.
Zaczynamy:
Model będzie dłuższy niż arkusz A3. Przewiduję pełne szykany w postaci otwieranych okien, popielniczek, kibelków itp. Teraz pracuję nad pełnym niemal odwzorowaniem hamulca typu Kkp - czyli Kunze-Knorr w wersji osobowej z przekładnią T/O .
Wszystko to pięknie wygląda kierowniku!!
Ta relacja ponownie rzuci jasne światło na wszelkie wagony i wypłucze ten niesmak jaki pozostawił absztoscośtamwagon
Nie masz kierowniku kłopotów z malowaniem takiej skomplikowanej konstrukcji, złożonej już do kupy?
Tak się przyglądam Jasiu twoim kolejnym projektom i dochodzę do wniosku, że poprawny projekt danego obiektu jest w stanie wykonać tylko osoba orientująca się świetnie w danym temacie. Nie wyobrażam sobie bym potrafił uwzględnić tyle szczegółów przy projekcie wagonu nawet gdybym posiadał w miarę dobrą dokumentację.
Niezupełnie Tadziu. Sam wiem, że nic nie wiem
Ale powiem, że najważniejsze to wiedzieć gdzie szukać. Bardzo ważna jest orientacja w temacie i jakiś tam zmysł techniczny. Często przy modelach spędzam sporo czasu na modelowaniu sobie zasad działania różnych urządzeń. Kiedy zrozumiem zasadę działania - wtedy nawet nienajlepszy rysunek czy opis staje się jasny - w tym przypadku tak było z przekładnią przycylindrową. Na koniec zawsze jest ogromna frajda.