![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/11/755aa872a12598bam.jpg)
Co w pudle
W pudelku mamy 5 ramek z szarego plastiku oraz jedna z przezroczysta. kalkomanie pozwalajace na wykonanie 3ch wersji kolorystycznych OA-4. Wszystkie wersje przedstawiaja samoloty USMC
![jupi :jupi:](./images/smilies/icon_jupi.gif)
1. OA-4M 01 bu.no. 154638 H&MS-12 "Outlaws" 05.1985. Samolot z normalnymi (bialymi oznaczeniami) w 3-kolorowym szarym kamuflarzu (ten ja wybralem)
2. OA-4M 06 bu.no. 154645 H&MS-12 "Outlaws" 08,1986. Samolot z oznaczeniami low-vis, Charakteryzuje sie tym ze oznaczenia sa w barwach w ktorych jest kamo na zasadzie kontrastu. Niestety pomimo tego ze wyglada to ciekawie nie zdecydowalem sie na ta wersje gdyz kalka zostala kiepsko zrobiona, tzn nierowno nalozona zostala farba.
3. OA-4M 03 bu.no. 153527 H&MS-32.
Wracajac do wyprasek. Jest to model z konca lat 80tych wiec trzyma standard. Kabina pilota uproszczona (raptem 5czesci + piloci) tablice przyzadow sa plaskie a zegary sa w formi kalki, duzo nadlewek. Linie podzialu blach delikatne wypukle, oraz wklesle (stery oraz wzierniki). Model mozna wykonac z otwarymi hamulcami aeroddynamicznymi, jednak wymaga to duzego nakladu pracy gdyz komory sa uproszczone (ja ich nie bede robil). Oslona kabiny dzielona.
A jak to ma sie do planu?
Co fakt nie mam planow OA-4M, ale w starej AERO Technice Lotniczej nr.1/91 (Starsi modelarze lotniczy pamietaja napewno to pisemko) byly plany A-4M, na postawie ktorego powstala wersja dwu miejscowa, wiec pozwolilem sobie mniej wiecej porownac jedno z drugim. I mamy tak krztalt i wymiary tylniej czesci kadluba jako tako sie pokrywaja, natomiast rozpietosc skrzydel jest o jakies 4mm za duza. Jednak dla mnie to roznicy nie robi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/11/09a3efb5c17dd0c8m.jpg)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/11/69dee1de35d7f757m.jpg)
Uwagi wlasne
Jestem zawiedziony, gdyz jak na Hasegawe jest to model marny. Nadlewki, uproszczony, nijak mu do modelu Fujimi ktory byl bardziej szczegolowy.
Fujimi mial o wiele lepsza kabine, lepiej wykonane komory podwozia. Patrzac we wloty powietrza widzialo sie lopatki silnikia a nie sciane, mona bylo zrobic wysuniete sloty, oraz dokladniejsze komory hamulcow aero dynamicznych. Pozatym kadlub nie byl powichrowany, a dolna polowka skrzydla nie byla 0,5 mm za gruba
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/11/5eb8b2ea36df736bm.jpg)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/11/293d1163a5348ffem.jpg)
I tak przechodzimy do modelowania ..........
Oprocz wyciecia kilku elementow z ramki i oszlifowania ich z grubsza, polaczylem podloge z komora podwozia, oraz zaszpachlowalem miejsca w kadlubie gdzie byly dziury a co bedzie chodz troche widoczne po sklejeniu. Gdy skoncze pisac pewnie pomaluje srodek i wezme sie za fotele.
![Obrazek](http://images20.fotosik.pl/80/11bf04fb528b7937m.jpg)
![Obrazek](http://images20.fotosik.pl/80/0c56ee4c7a84ed16m.jpg)
Czy ma ktos moze zdjecia foteli Escapac 1-C3 lub 1-G3?