[G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lukson 1982
Posty: 57
Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
Lokalizacja: Szamotuły
x 8

[G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Lukson 1982 »

Witam:)



Oto mój ostatni twór. Samolot kleiło się bardzo przyjemnie, prócz grzbietu za kabiną, gdzie nie pasował ostatni element i trzeba było go dorobić, wszystko super spasowane. Niestety nie obyło się bez błędów, płaszczyzna skrzydeł średnio mi wyszła. Model kleiłem wg instrukcji, czyli 2 wręgi na segment później łączenie na styk. Chyba spróbuje następnym razem łączenia na zakładkę, bo przeglądając forum widzę że efekt jest lepszy. Zapraszam do komentowania. Pozdrawiam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
gk
Posty: 2774
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 737

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

O.... skądś znam ten model :D

Wg mnie z paskami łączącymi jest łatwiej. Nie twierdzę bynajmniej, że nie dla się idealnie równo zrobić kadłuba na dwie wręgi. Ale zupełnie sobie tego nie wyobrażam :haha:

Ta końcówka żółtego garbu to ciekawa sprawa jest. Autor projektu modelu to, co by nie mówić, gwarant dobrego spasowania elementów. Może intencja jest trudna do odgadnięcia :roll: .Też dorabiałem.

Czym lakierowałeś model?
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
Lukson 1982
Posty: 57
Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
Lokalizacja: Szamotuły
x 8

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Lukson 1982 »

Model lakierowałem lakierem do drewna, ale nie pamiętam co to za typ, wiem jedynie że z ALTAXU i chyba półmat. Musiałem przelać go do słoiczka bo puszka od otwierania straciła szczelność. Przeglądając Twoją relację widziałem że też tłoczyłeś kabinę, z czego robiłeś wypełnienie kopyta? To jest zalane klejem na gorąco? Ja formę z wycinanki zalałem gipsem, w zasadzie wykonałem chyba 5 szt, najbardziej męczyłem się z tym elementem. Często po jednym użyciu forma była do wywalenia. Karton malowałem 3 razy lakierem ale i tak plastik z butelki często przyklejał się do papieru albo gips pękł bo ściągnął się za bardzo. Zacząłem już kleić inny model a do kabinki robiłem podejścia jak już emocje po nieudanych próbach opadły :)
Awatar użytkownika
Heinrich Kosmala
Posty: 2112
Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
Lokalizacja: Landau/Niemcy
x 134

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Heinrich Kosmala »

Przy metodzie „wręga do wręgi“, czyli bez pasków łączących polecam wypróbować tę metodę – post z 15.03.2012.
Pozdrawiam
Henryk

moje modele
Awatar użytkownika
gk
Posty: 2774
Rejestracja: wt sie 19 2003, 15:53
Lokalizacja: Krosno
x 737

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gk »

Wypełnienie kopyta - środek posmarowany obficie klejem CA i zasypany solą (lub sodą kuchenną) i tak parę razy żeby zrobiła się skorupa tak ze 3 mm gruba. Wnętrze wypełnione poxipolem dwuskładnikowym w który można wetknąć śrubę czy coś do trzymania. Kopyto z zewnątrz też smarowane klejem CA i wyszlifowane i wypolerowane na glanc. Jest praktycznie niezniszczalne.

O ile pamiętam to chyba jacob taki patent prezentował w którymś swoim samolocie. Podpasował mi. Ten patent.
pzdr Grzegorz

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
Lukson 1982
Posty: 57
Rejestracja: śr sty 04 2023, 17:38
Lokalizacja: Szamotuły
x 8

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Lukson 1982 »

Heinrich Kosmala pisze: sob lut 18 2023, 10:53 Przy metodzie „wręga do wręgi“, czyli bez pasków łączących polecam wypróbować tę metodę – post z 15.03.2012.
W taki sposób łączyłem ze sobą elementy na tyle ogona. Niestety nie malowałem wręg i na zdjęciu od spodu jest widoczny kawałek przebijającej wręgi na jednym z elementów. Wygląda to lepiej niż czubek samolotu gdzie gotowe elementy łączyłem ze sobą po zamontowaniu wręg. Myślałem też by w przyszłości zastosować karton o grubości 2mm lub większej na wręgi i wtedy używać tylko jednej na łączeniu segmentów.
Awatar użytkownika
jacob
Posty: 861
Rejestracja: pt sty 05 2007, 13:51
Lokalizacja: Warszawa
x 108

Re: [G] SNCASO SO.9000 Trident - Francuski samolot - Answer MA7-2010

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacob »

gk pisze: sob lut 18 2023, 11:06 środek posmarowany obficie klejem CA i zasypany solą (lub sodą kuchenną)
Cześć, stosowałem sodę oczyszczoną, do kupienia w każdym spożywczym markecie. Tutaj było to obgadane co i jak. Co prawda po glutowaniu i sodowaniu środka kopyta niczym już tego nie wypełniałem, ale kopyto przetrwało be szwanku ze 7 tłoczeń - i dawałoby radę dalej do znudzenia wykonawcy. Do rozwalenia chyba tylko młotkiem.
ODPOWIEDZ