[Dyskusja] Rozwijanie w Rhino*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

Awatar użytkownika
Marek S.
Posty: 309
Rejestracja: pn cze 28 2004, 15:14
Lokalizacja: Grabówka

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marek S. »

wracajac do mojego dzieła...
Obrazek
czy w miejscu gdzie jest kabina zastosować częściowy przekrój...czy też dac go w całści, a jeżeli tak...to czy jest później możliwosc usunięcia samej kabiny...(na zasadzie przenikania sie brył i skasowania "niepotrzebnej" części)
i jak to ewentualnie zrobić ?
Arek93
Posty: 82
Rejestracja: ndz kwie 11 2004, 21:01
Lokalizacja: Tbg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Arek93 »

Mimis to nie jest temat w którym są pytania do rhino. Załóż nowy :D
MaKuz
Posty: 25
Rejestracja: ndz maja 23 2004, 21:22
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MaKuz »

Nie chcę tworzyć nowego wątku, a moje pytanie jest trochę "z boku" tematu - ale zaryzykuję. Czy w Rhino jest funkcja wyrównywania ustawienia obiektów względem siebie w poszczególnych płaszczyznach - takie Corelowskie wyrównaj do środka, do lewej, do prawej itd. Ja, ponieważ takiej funkcji nie znalazłem, korzystam z przyciągania do punktów charakterystycznych. Buduje pomocnicze krzywe - np obrysy - boczny, górny - z węzłami w miejscach w których później umieszczam np wręgi. Czasami przydała by się jednak funkcja automatycznego wyrównania - ale nie mogę jej w Rhino znależć
pzdr Marcin
Awatar użytkownika
Poste
Posty: 113
Rejestracja: sob sty 31 2004, 1:13
Lokalizacja: Radom City

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Poste »

Daj po całości , a niepotrzebną kabinę usuń przez przycięcie (Trim), sześcianem przy podstawie kabiny. Ja bym tak zrobił.

Pozdraiam
Awatar użytkownika
Pawel
Posty: 373
Rejestracja: sob cze 21 2003, 22:14
Lokalizacja: Oleśnica /Bournemouth UK
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel »

Muszę zrobić pierwszy segment do mojej siódemki, bo ten z modelu jest niesymetryczny. Nigdy nie robiłem nic w Rhino i jestem kompletnie zielony.
Po kursie Qrczaka (dzięki) Udało mi się rozwinąć bryłę.

Pojawiły się jednak problemy.
1. Jak importować plany, aby były one w skali?
Po naciśnięciu "Place" pojawia się punkt, który można dowolnie ciągać wzdłuż i w szerz. Czy tak ma być?
2. Jak ustawić osie X i Y, aby było one w osi symetrii planów?
3. Jak ustawić odległość między wręgami ( na załączniku zaznaczony czerwoną X)?
4. Jak zapisać rozwinięcie, żeby potem móc otworzyć to w Adobe Photoshop?
"Orły nie wchodzą na górę po schodach...."
J-311
Arek93
Posty: 82
Rejestracja: ndz kwie 11 2004, 21:01
Lokalizacja: Tbg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Arek93 »

1. Nie wiem. A to drugie to tak. Tak powinno być
2.---
3.---
4.Niestety do Photoshopa nie możesz. Ale jeśli już to: Robisz to tak: File -> Export selected -> (Zaznaczasz to co chcesz mieć w np: Illustratorze lub Corelu) Enter i dalej to już łatwo

Pozdrawiam
Drewal
Posty: 51
Rejestracja: pn mar 10 2003, 8:39
Lokalizacja: Tarnów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Drewal »

1. Obraz importowany do Rhino to prostokat, dlatego klikasz na jego naprzeciwleglych rogach, najpierw pierwszym pozniej drugim...
2. Obrazek mozna dowolnie przesuwac/skalowac itp za pomoca funkcji zawartych w zakladce View/Background Bitamap...
3. Importujesz plan (wregi i rzut boczny - na jednym obrazku) wykreslasz przekroje i rozsuwasz je na taka odleglosc jaka wynika z planu...
4. Export do formatu *.ai i otwierasz w Photoshopie...
Pozdrawiam Drewal
PS Pawle w razie niejasnosci z checia pomoge najlepiej gg:1823553
marek b
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 25 2004, 19:36

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marek b »

Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post na tym forum, choć odwiedzam go systematycznie od pewnego czasu. Bawię się trochę tym programem i chciałbym podzielić się z Wami mim doświadczeniem. 1) Zostało wyjaśnione przez kolegę Drewala 2) Jeśli chodzi o skalowanie to rzecz jest trochę bardziej zawiła, ponieważ rysunki, jakimi dysponujemy nie zawsze, odpowiadają skali. Rhino można skalować tylko w poziomie na każdej z rzutni
Toolbar: Background Bitmap
Menu: View > Background Bitmap > Align
Command: AlignBackgroundBitmap
Ja skaluje plany w innym programie np. Corel i przygotowuje sobie rzuty zapisując najlepiej w formacie JPEG. Następnie importuje i skaluje poleceniem jw. 3) Ustawianie wręg realizuje inaczej, ale co kraj to obyczaj. Otwieram panel Osnap zaznaczam Projekt i rysuję wręgi, najlepiej każdą z osobna na innej warstwie. Następnie na rzutni Right rysuję linie pionowe w miejscach gdzie mają znajdować się wręgi i wydaje polecenia dla każdej z wręg
Toolbar: Curve Tools
Menu: Curve > From 2 Views
Command: Crv2View
Wręgi, które były rysowane poprzednio przenoszę do warstwy ( Layers) „archiwum” może się kiedyś przydadzą. To było by na razie tyle, kierowane jest to do osób, które dopiero zaczynają przygodę z tym fajnym programem.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fimdan
Posty: 29
Rejestracja: śr gru 17 2003, 17:14
Lokalizacja: The never sleeping wonderland, NYC

Raczej nie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fimdan »

Czesc

Nie wydaje mi sie ze mozna takie cos rozwinac. Taka figura jest typu "doublecurved" a ich sie nie da rozwinac. Najlepiej podzielic ja na czesci i potem rozwinac kawalek po kawalku. Jesli potrzebujesz rusunku to daj znac.
Poza Rhino to jeszcze
1. Pepakura z tym sobie powinna poradzic.
2. W siatkach tez chyba jest funkcja z ktorej pomoca mozna rozwijac cos takiego.
3. Kiedys widzialem takze kule rozwinieta w amapi ale co do tego nie jestem pewien.

FIMDAN
Ciagle zajety w szkole
Awatar użytkownika
Scooby
Posty: 112
Rejestracja: pn mar 03 2003, 14:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Scooby »

Nawet rysunek sugeruje żeby podzielić ją na 5 okręgów. To chyba jedyny słuszny sposób rozwinięcia.
Pozdrowienia
Scooby
ODPOWIEDZ