Miałem obie na jakiś czas dać siana z klejeniem ale chór kiedyś napoczętych złomów był zbyt głośny - zatem jednak coś tam postanowiłem skończyć
Wstęp
Na początek słówko o modelu.
Po otwarciu zawartość pudełka nie zaskakuje. Znajdujemy w nim 3 ramki oliwkowo zielonego plastiku. Arkusik kalek umożliwiający wykonanie 1 pojazdu, sznurek i dwa paski winylowych gąsiennic.
Ramka podwozia jest standartową ramką wkładaną przez italeri do każdego modelu shermana. Umożliwia ona wykonanie podwozia z korpusami VVSS w wersji późnej - czyli z podniesionym ramieniem rolki podtrzymującej.
Ramka z kadłubem też nie jest niczym nowym i jest już znana z modelu M4A1 76(W) Italerii. Zestaw ten umożliwia wprost wykonanie kadłuba M4A1 w najpóźniejszej wersji - wielkowłazowej - mokrej z późną odlewaną osłoą transmisji.
I w końcu nowum tego modelu czyli dość rozbudowana ramka z elementami charakterystycznymi dla wozu ratunkowego M-32
Cóż po modelu widać, że ma już swoje lata co objawia się pewną ilością nadlewów i przesunięć form oraz sposobem rozwiązania formowania niektórych elementów. Ilość i jakość detali również nie poraża co najbardziej jest widoczne w częściach podwozia. Brak tu np foundry marków (we współczesnych modelach to już standard) jakiś drobnych śrubek itd.
Ale jak wspomniałem - ten model jest już stary i takie rzeczy nie powinny dziwić, a informację tę umieszczam jedynie po to aby ktoś "rozbestwiony" nowymi produktami nie poczuł zawodu po nabyciu tego modelu.
Co do poprawności merytorycznej, ocena tego zestawu jest dość trudna, a dlaczegóż to?
Ano dlatego, że praktycznie każdy M32 jako wóz inżynieryjny był wyposażany na różne sposoby zatem jedynie co ewentualnie można by oceniać to zgodność "wieży" i dzwigu a te wyglądają dobrze z dokładnością do toporności detali (ale tu znów vide na wiek zestawu)
Sprawa nieco się komplikuje gdy przechodzimy do kadłuba otóż, ze znanych mi zdjęć wynika, że M32 były budowane na podwoziach M4A1 wczesny (małowłazowy) i M4A3. Zestawienia z modelu nie widziałem lecz nie nie podejmuję się rozsądzać czy w tym wypadku zdecydowała ekonomia i w italeri dali późny kadłub bo go mieli zaformowanego (wtedy to błąd) czy faktycznie wzorowali się na jakimś realnym pojeździe tyle, że takim niezbyt typowym.
Ale pozostawiając na boku te nieco jałowe rozważania o poprawności ogólnej zobaczmy co trzeba by poczarować aby zrobić wybraną ofiarę czyli
Oryginał - wzór
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_o1.jpg)
I jeszcze dwa zdjęcia tego samego wozu.
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_o2.jpg)
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_o3.jpg)
Analiza - oryginału
Hmm. Pojazd który wybrałem został zbudowany na bazie kadłuba M4A1 wczesnego - zatem kadłub przynajmniej ja muszę wymienić. Do tego trzeba by podmienić korpusy wózków na wariant wczesny - z prostym ramieniem rolki.
Co my tu mamy dalej koła jezdne odlewane, napędowe ażurowe, i napinające pełne tłoczone
Filtry i deflektor typowe.
sprawozdanie z placy boju
Otóż jak wynika z powyższego model będzie składakiem
Wanna z italeri
Kadłub - jakaś żywica po lekkich modyfikacjach
Osłona transmisji wczesna odlewana - Dragon
W efekcie wyobrażam to sobie jakoś tak
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_1_3.jpg)
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_1_4.jpg)
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_1_5.jpg)
A jeszcze słówko wyjaśnienia co zrobiłem temu M4A1 w ramach wspomnianych modyfikacji
Otóż kadłubek pochodzi z jakiegoś szrotu (jestem co najmniej trzecim jego użytkownikiem). Pierwotnie przedstawiał kadłub wozu z dospawanym dopancerzeniem kadłuba - które na potrzeby M32 trzeba było usunąć.
kadłub przed przeróbkami
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/th_m4a12.jpg)
no i zaczołem dłubać bebechy. Przedział kierowania nie został przewidziany w modelu - u mnie powstał z jakiś szczątków zestawów żywicznych, blaszek po piwie, kostek plastiku i innych śmieci - w zamyśle ma przedstawiać mniej więcej standartowy przedział kierowania wczesnego M4A1 ogołocony ze skrzynek na amunicję i z dostawionym brytyjskim radiem w prawym sponsonie
Na radio zdecydowałem się na podstawie zdjęcia poniżej
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_m32_3.jpg)
Gdzie widać otwór po podstawie anteny (inna sprawa, że nie wiemy kiedy ta antena tam się pojawiła?)
W części pod i okołowieżowej dorobiłem ścianę ogniową - wzorując się na wariancie M4/M4A1. Wstawienie tej ściany wymusiło drobną modyfikację podłogi podwieżowej z zestawu - trzeba było ją skrocić. Ponadto podzieliłem płytę na dwie w oparciu o rycinę z instrukcji obsługi do M32
Póki co wygląda to tak.
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_1_1.jpg)
![Obrazek](http://i15.photobucket.com/albums/a372/toyota1664/M32/th_1_2.jpg)
PS. Zdjęcia mają pewne opóźnienie w stosunku do modelu