*[Relacja/Kolej] Od2 1:25 Modelik

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 572
Rejestracja: ndz lut 15 2004, 16:11
Lokalizacja: Strzebielino

*[Relacja/Kolej] Od2 1:25 Modelik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łosiu »

Witam

Rozpoczynam kolejną relacje na forum. Tym razem na warsztat trafił parowóz Od2 z wydawnictwa Modelik. Autor Jan Kołodziej gwarantuje dobrą sklejalność. Jeśli chodzi o merytorycznośc - opracowany podobno nieźle, na tyle na ile można opracować model bez szczegółowej dokumentacji jak przy innych parowozach dostępnych na rynku. Ale mnie to nie odchodzi, nie znam się :)
Model zamierzam malować, jednak przeróbki są ograniczone do minimum.
To mój pierwszy kolejowy model w życiu, mam nadzieje że mnie nie pokona. Z uwagi na to, że koleją nigdy się nie interesowałem tak jak np pancerką, lotnictwem czy marynarką, sporym wyzwaniem dla mnie jest planowanie kolejnosci klejenia, czytanie rysunków i identyfikacja częsci. Robiąc np samolot wiem mniej więcej co jest co, gdzie się znajduje i do czego służy. A najważniejsze: z czym się łączy. Tutaj ide po omacku. Oczywiście czytam instrukcje i oglądam obrazki, ale jednak koncentracja musi być na wyższym poziomie niż przy modelach z innych grup. Szczególnie boje się, że po sklejeniu jakiegoś elementu okaże się że będę musiał go pruć bo np przechodzi pod nim jakiś fikuśny mechanizm :).
W klejeniu pomagają mi relacje na Kartonworku - genialny model Nikiego, model mocno waloryzowany więc traktuje go raczej jako natchnienie niż rzeczywistą instrukcję (tak jak relacje Precyzyjnego), oraz na Kartonbau - model w standardzie więc bardziej pomocny jako instrukcja.