Modele parowozow 1:25

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
Rosynant
Posty: 130
Rejestracja: pn lip 17 2006, 18:43
Lokalizacja: Mysłowice
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rosynant »

Witam!
A ja stawiam swoją głowę, że rysunki są dobre. Też kiedyś zacząłem się bawić w projektowanie "stalińca" i natknąłem się na ten sam problem. Błąd może wynikać ze złego odczytania rysunków. Mianowicie, może ktoś zauważył, że są po trzy rysunki złożeniowe ważniejszych podzespołów np. rama, kocioł, dymnica itp. Na dodatek każdy rysunek jest inny. Najważniejsza różnica znajduje się nad tabelką, np. rysunki złożeniowe ramy. Jeden rysunek jest dla parowozów od numeru 1 do 70, drugi od 71 do 210 a trzeci dla parowozów od numeru 211. Nieścisłości w wymiarach wynikały, w moim przypadku, z tego, że rysunek złożeniowy był dla numeracji 1-70, podłużnica dla numeracji 211 i w zawyż, itd. Gdy już rozgryzłem numeracje rysunków, to zabrałem się za wykonanie dymnicy. Płaszcz dymnicy, ścianę sitową i przegrodę przerysowałem w cad tak jak na rysunkach, przeskalowałem, wydrukowałem, skleiłem i wszystko świetnie pasowało.
Bohdanham napisz numery rysunków w których znalazłeś nieścisłości to je sprawdzimy.
Pozdrawiam!
bohdanham
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 07 2006, 9:40
Lokalizacja: Kanada

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bohdanham »

Dzien dobry
Burza w szklance wody.
Chcialem tylko zwrocic uwage potencjalnych projektantow zeby nie uzywali obrysow czesci na rysunkach bo maja bledy, ale robic i uzywac konstrukcje geometryczna.
Zrobilem dokladna konstrukcje czesci (bo ja potrzebuje) i sa fakty:
-P0804-3 Prawidlo de wiercenia. Otwor miedzy i a ii osia dowiazana jest falszywy. Ktos nawet poprawil recznie rysunek olowkiem, ale ledwie widac.
Dokladna konstrukcja pokazuje zmiane ksztaltu.

Poprzecznica
p0810-7-1
P0810-7-2
Sa falszywe i nie pokazuja ksztaltu czesci. Ksztalt mozna zobaczyc na rysunku montazowym poprzecznicy.
P0810-7-4
Blacha gorna. Brak dziur wywierconych po montazu (i to nie jest blad w warsztacie, ale koniecznosc)
Pare innych drobiazgow.

Pracujac wkladam zeskanowany rysunek pod warstwe pracy w AutoCAD i w ten sposob widze roznice miedzy rysunkiem oryginalnym i moim.

Dorzuce ze te "bledy" sa na porzadku dziennym w warsztacie na calym swiecie szczegolnie za czasow kalki i olowka (zmiany sa pracochlonne).

Ide dalej z moim projectem

Pozdrawiam

B.H.
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

No mniej więcej czegoś takiego się spodziewałem - na podobne rzeczy się natykałem przy innych moich projektach. Natomiast dodam coś jeszcze: posiadany przeze mnie skaner to zwykły A4, więc od A3 w górę wszystkie rysunki są składane z kilku - i tu jest też miejsce na pewne przekłamania. Jakby do długich lini przyłożyć linkę wcale nie musi wyjść że są absolutnie proste - niedokładności skanowania / łączenia części.

Przy okazji: masz w acadzie możliwość ustawienia dla rysunku referencyjnego innej skali w poziomie niż pionie? Ja pracuję w DraftSighcie i tam tej możliwości nie ma, a zastanawiam się czy to oni nie dali czy zwykle tego nie ma?
bohdanham
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 07 2006, 9:40
Lokalizacja: Kanada

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bohdanham »

Dzien dobry
Nie, nie ma mozliwosci roznych skali, ale to nie jest takie wazne, Mozna co jakis czas przesunac kopie, aby skompensowac.
Na ogol trzeba uwazac na struktury spawane, bo zmiany byly robione najpierw na zywo w warsztacie a potem tylko wymiary na rysunkach bo te ostatnie i tak nie mialy znaczenia (rysunki byly tylko rodzajem katalogu).
Elementy nitowane beda bardziej dokladne.
W spawaniach sposob montazu jest tez wazny.

P.S. Czy moge prosic p. Kierownika o kontakt na e-mail ? Chodzi mi o skompletowanie brakujacych blokow rysunkow. Z gory dziekuje.

B.H.
ODPOWIEDZ