Parowóz Ty51-1 3D

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Przejrzałem dokumentację w postaci Encyklopedii ;-)
Stosowano stokery Berkley Locomotive Stoker, Hanna Stoker (wersje H-4 oraz S-F), ale głównie poza duplexami Standard Stoker FD, Stanndard Stoker HT-1, Standard Stoker MB-1, Standard Stoker BK-1.
Urządzenie z naszych parowozów to jednak Standard HT. Pod względem typu nie ma znaczenia umieszczenie silnika - po prostu silniki mocowane w parowozie miały dłuższy kardan. Kilka fotek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolorowe zdjęcia przedstawiają wnętrze Ty51 stojącego w Kotlarni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Dzięki kierowniku za materiały :) Przydadzą się. Ale ten staliniec kolorowy ja do tego skierniewickiego nie mogłem się dostać do środka bo drutem związany poza tym stał w muzeum i wszyscy jakoś dziwnie się patrzyli jak robiłem zdjęcia włażąc w rożne zakamarki ;)
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Pora na łożysko. Na tym sporym kawałku odlewu spoczywać będzie element stokera. Poza tym w łożysku tym będą zamontowane dźwignie do wprawiania w ruch rusztowin.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Pora na małą aktualizację. Dorobiłem część elementów osadzonych w łożysku a mianowicie dźwignie ręczne rusztu wstrząsanego, zapadki oraz cięgła. Wykonane zostały tylko elementy rusztu które są widoczne na zewnątrz parowozu, pozostałe elementy pod stojakiem i w popielniku zostały pominięte.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Witam

Kolejne elementy osprzętu tym razem drzwiczki paleniska

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witaj draccus,
Ciekaw jestem jak będzie zaaranżowane wejście stokera do paleniska?
Z tymi dźwigniami do wstrząsania rusztowin to wydaje mi się, że była pod ręką tylko jedna i palacz zakładał ją i przekładał podczas czynności wstrząsania, resztę czasu "spędzała" obok, może na jakimś uchwycie? Tego nie wiem.

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Witaj Mirku
Poszperałem trochę w wykazie osprzętu piszę dźwignia rusztu jakby chodziło o jedna sztukę. Nigdzie nie jest wymienione ile ich tam było. W modelu to nie problem po prostu można zawsze coś usunąć lub powielić.
Natomiast tych wszystkich skrzynek na narzędzia, zapasowe żarówki, klucze itp to pochowane jest sporo zazwyczaj w podsufitowych lub bocznych przegrodach w budce maszynisty.
Była na kotle nawet taka skrzynka do podgrzewania jedzenia normalnie wypas a jak się chciało kiełbaskę to drzwiczki w górę i heja.

Co do stokera jeszcze trochę i trzeba będzie się za niego wziąć łożysko mam zrobione jeszcze mocowanie do kotła dorobić i pomału pójdzie.
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

W fabryce powstają kolejne elementy tym razem części pneumatycznego napędu drzwiczek paleniskowych.

Stopka napędu

Obrazek Obrazek

Zawór odcinający oraz filtr powietrza

Obrazek

Rozdzielacz

Obrazek Obrazek

Na koniec podłączenie przewodów powietrznych i krótki opis podłączenia

Obrazek

Podłączenie przewodów od rozdzielacza który jak sama nazwa wskazuje rozdysponowuje sprężone powietrze pochodzące ze zbiornika głównego do poszczególnych podzespołów.
Kolor żółty to przewód do kurka piasecznicy sterującym dyszami którymi podawany jest piasek rurami pod koła w odpowiednim kierunku jazdy "tył" "przód"
Czerwony przewód od trójnika na rozdzielaczu do zaworu dodatkowego maszynisty, zielony od trójnika przez filtr powietrza i zawór odcinający do korpusu stopki oraz niebieski do cylindra drzwiczek paleniskowych.
Naciśniecie stopki powoduje otwarcie zaworu w korpusie i swobodny przepływ sprężonego powietrza do cylindra gdzie tłok wprowadzany jest w ruch i odchyla drzwiczki.
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Miałem trochę wolnej chwili i postanowiłem powrócić do kilku istotnych elementów, których wcześniej nie udało mi się wykonać ze względu na brak części przyległych tak aby je odpowiednio spasować.

Wykonałem ślizgi dźwigara poprzecznego na którym oparty jest wieniec stojaka

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tutaj wspomniany wieniec

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

U mnie będzie on bez otworu ale dodatkowo wykonałem go jak powinno być aby pokazać jak wygląda w rzeczywistości. Będzie to element mało widoczny od spodu dodatkowo brak w modelu rusztowin,
które i tak przysłonięte są, podobnie jak sam wieniec, od dołu przez popielnik.

Dodatkowo widoczne są wsporniki dźwigara rusztowin to te takie z dzióbkami na powyższych zdjęciach wieńca.
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
Awatar użytkownika
draccus
Posty: 548
Rejestracja: śr mar 18 2009, 21:07
Lokalizacja: Łódź
x 31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: draccus »

Korzystając z wolnej chwili na deskę kreślarską poszły rury piaskowe.

Obrazek

Obrazek Obrazek

Poniżej sposób mocowania do walczaka i do ostojnic

Obrazek Obrazek
Pozdrawiam :D
Na warsztacie
Ty51-1 BR52 Zags
Galeria
Schienenwolf|Liebherr 954 Litronic|Ghs|SSyms|Rnh
ODPOWIEDZ