Witam,
zbieram materiały do budowy DC-2 w barwach LOT´u (SP-ASK albo SP-ASL), mam już nawet dość dużo zdjęć – jednego jednak nigdzie nie mogę znaleźć; na boku kadłuba pod kabiną pilota znajdował się jakiś „emblemat” – symbol kuli ziemskiej z kontynentami i napisem na górze „IN WORLD” – więcej nie mogę z tego zdjęcia rozszyfrować. Pod spodem jeszcze jakaś tabliczka z nieczytelnym napisem.
Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Czytelne zdjęcia itp.?
Szkoda, że żadnej odpowiedzi...
Mimo wszystko jeszcze jedno pytanie; jak widać na tym zdjęciu, pierwszy pierścień osłony wlotu powietrza do silnika (cowling to się nazywa?) jest wyraźnie ciemniejszy niź „aluminium” reszty. Czy ktoś ma jakieś wiadomości (pomysł) na ten temat? W (jedynym) egzemplarzu Ju-52 dla LOTu była ta część pomalowana na czerwono...
Heinrich Kosmala pisze: ndz maja 06 2018, 11:34
Szkoda, że żadnej odpowiedzi...
Mimo wszystko jeszcze jedno pytanie; jak widać na tym zdjęciu, pierwszy pierścień osłony wlotu powietrza do silnika (cowling to się nazywa?) jest wyraźnie ciemniejszy niź „aluminium” reszty. Czy ktoś ma jakieś wiadomości (pomysł) na ten temat? W (jedynym) egzemplarzu Ju-52 dla LOTu była ta część pomalowana na czerwono...
Samoloty używane w Polsce- silniki gwiazdowe Bristol ”Pegasus VI” o mocy nominalnej 493 kW (670 KM) i mocy startowej 570 kW (775 KM). To jest kolektor wylotowy.
Dzięki ManiekB za dotychczasowe informacje. Ponieważ jednak buduję (jak na razie) modele bez śladów eksploatacji, chciałbym wiedzieć, w jakim stanie (jak malowane – bo chyba były malowane?) te kolektory wydechowe opuszczały fabrykę.
Ostatnio zmieniony pn maja 07 2018, 18:12 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Henryk
Merytorycznie Ci nie pomogę w temacie, ale pozwól, że zapytam. Będziesz projektował od podstaw, czy też masz jakąś bazę do przeróbki? Pomysł bardzo fajny, samolot - marzenie...
Pozdrawiam i trzymam kciuki!
Witaj Jacob,
mam „ściągę“ w postaci opracowania Murph´iego w skali 1:48 (http://murphs-models.webs.com), arkusze (wydrukowane z przesyłki mailowej – 5$) możesz zobaczyć tutaj.
Przeskaluję na skalę jedynie słuszną – czyli 1:33, wzbogacę o szczegóły, które zdołam wyłowić (i przelać na papier) z (bardzo) licznych zdjęć.
Całkiem, całkiem ta wycinanka, chociaż trochę golec jeśli chodzi o detale. Jest czeska monografia link, chociaż nie wiem czy jest warta zainwestowania. Spoooro pracy Ciebie czeka... good luck!
A tutaj jest cynk do koloru kolektora "golden-bronze"