Jeśli chodzi o wspomniany achtersztag, to postawiłem na kształt V:


Topsztag poprowadziłem inaczej niż przewiduje instrukcja. Poniżej uproszczony schemat pokazujący co zmieniłem:

Legenda:
-czerwone linie to olinowanie stałe
-niebieskie linie to olinowanie ruchome
-brązowe to bloczki
-zielone to traveler ring oraz olinowanie ruchome z nim związane, oraz pierścienie na których zawieszony jest żagiel
Po lewej stronie oryginalny układ lin. Topsztag biegnie do pojedynczego bloczka na końcu bukszprytu a następnie do knagi na burcie. Trójkątny żagiel na przedzie przymocowany jest do olinowania ruchomego, które przebiega przez traveler ring, z którego wychodzi pojedyncza linia biegnącą do knagi na dziobie.
Po analizie zdjęć i instrukcji postanowiłem poprowadzić topsztag przez traveler ring, a następnie przez otwór na bomstendze do bloczka znajdującego się przy kadłubie. Trójkątny żagiel na przedzie również zostanie zawieszony na sztagu za pomocą pierścieni, a olinowanie z nim związane przebiegnie przez pojedynczy bloczek przy traveler ringu, od którego biegną dwie liny. Całość starałem się zobrazować po prawej stronie schematu.
Aby prawidłowo poprowadzić topsztag po bomstendze i ustabilizować nitkę dopuściłem się drobnego oszustwa





Wolne końce nici biegnące po pokładzie zostaną później owinięte wokół knag.



Pozdrawiam
